Laatste nieuws

Super Dodgeball Beats

playstation 4 game

Het creëren van de gekke en kleurrijke cast van actie-ritme / sport hybride Super Dodgeball Beats.

De hoofdartiest van de game onthult de inspiratie en het werk dat is besteed aan het ontwerpen van het enorme ensemble.

Nu het gekke ritme-sportspel Super Dodgeball Beats op PlayStation 4 uitkomt, laten we terug kijken hoe het uiterlijk van het krankzinnige ensemble van de game tot stand is gekomen.

Bij het maken van een spel zijn we altijd op zoek gegaan naar referentiemateriaal dat overeenkomt met een stijl die we willen vastleggen. We hebben eeuwenlang gekeken naar ritmespellen, arcadeklassiekers uit de jaren 90 en begonnen net schetsen uit te brengen.

Na enkele mislukte pogingen vonden we onze stijl in de geest van anime- en manga-achtige concepten. Er is veel invloed van oude Toriyama-dingen, evenals van enkele modernere series. Als Spaanse ontwikkelaars denk ik dat er diep van binnen zelfs een klein beetje klassiek Spaans stripwerk in zit!

playstation 4 game
playstation 4 game

Toen onze referenties duidelijk waren, moesten we onze eigen stijl en verhaal vaststellen. We wilden dat de belangrijkste drijfveer van de beelden humoristisch en absurd was. Personages moesten groter zijn dan het leven en overdreven.

Dat maakte plaats voor personages als Sir Goldzillo, een nogal chique heer in een dinosauruspak, die je niet kunt helpen, maar je afvraagt ​​”waarom spelen deze jongens zelfs dodgeball?”

game karakter
game karakter

De enige uitzondering op deze regel zijn de hoofdpersonages, omdat ze in een heel vroeg stadium zijn gemaakt, zelfs voordat we de naam van het spel hadden. We wilden dat onze helden normaal en geaard waren in de realiteit. We gebruikten onze belangrijkste helden als de “bottom line”; alle anderen moesten er gekker en wilder uitzien dan zij – of ze werden weggegooid!

game karakters
game karakters

Sommige karakters waren een stuk eenvoudiger te conceptualiseren dan anderen. Ik herinner me dat ik bijna twee hele dagen besteedde aan het tekenen van concepten van Roboombox (een gigantisch robotbaaspersonage) totdat we iets vonden waarmee we konden werken, terwijl Tengu groen verlicht was nog voordat ik de eerste schets af had! Uiteindelijk moesten we veel coole ideeën weggooien, maar het was heel leuk om ons rooster vorm te zien krijgen en te groeien in kleur en variëteit. Het was het 100% waard.

3d karakter
3d karakter

Natuurlijk, zodra een personage groen licht kreeg, was het volgende om het tot leven te brengen. We hebben hier enkele opties overwogen: het gebruik van skeletanimatie was goedkoper, sneller en kon een aantal soepele en goed genoeg resultaten opleveren.

Going 3D werd ook heel kort overwogen, maar we hebben uiteindelijk besloten dat om het punt van old-school anime en manga naar voren te brengen, er geen betere optie zou zijn dan klassieke frame-voor-frame animatie.

Al met al ben ik er vrij zeker van dat het ontwerpen en animeren van de personages in Super Dodgeball Beats het leukste is dat ik ooit heb gehad om aan een project te werken. De eigenaardigheid van elk personage overbrengen via zijn animaties was een hele uitdaging, maar een zeer plezierige. Laten we hopen dat alles goed gaat en dat we ooit nog aan een nieuwe reeks personages kunnen werken!

game karakters
game karakters

Delen aub.

Wat je misschien ook leuk vind ?

Geef een reactie