Laatste Games

The Church in the Darkness

The Church in the Darkness

Infiltreer een gevaarlijke cultus in The Church in the Darkness, volgende week op PS4

Alles wat u moet weten over het komende procedureel gegenereerde avontuur

Ik ben blij te kunnen zeggen dat The Church in the Darkness op 2 augustus eindelijk naar PlayStation 4 komt! Je hebt ons misschien al een tijdje terug op PlayStation Blog gezien en sindsdien hebben we hard gewerkt om de game tot leven te brengen.

Omdat dit niet alleen een spel is over het infiltreren van een cultus, is dit een spel dat is ontworpen om te worden afgespeeld voor zowel zijn procedureel gegenereerde gameplay, maar ook voor zijn verschuivende en veranderende verhaal. Elke keer willen we dat je je afvraagt: hoe gevaarlijk is deze cultus en wat ga ik eraan doen?

De kerk in de duisternis speelt zich af in een religieuze cultus in de jaren zeventig, een tijd waarin mensen op zoek waren naar nieuwe samenlevingen en soms gingen die groepen vreselijk mis. Onze groep is The Collective Justice Mission, die naar Zuid-Amerika zijn verhuisd om een ​​socialistische utopie in de jungle te bouwen. De draai is dat we de persoonlijkheden van de cultleiders veranderen elke keer dat je speelt.

The Church in the Darkness

Je infiltreert de groep op zoek naar je neef Alex, om te zien of het goed met hem gaat. De game heeft veel elementen die de gameplay speelbaar maken – veranderende doelen, verschuivende objectlocaties en aangepaste bewakingsconfiguraties, om er maar een paar te noemen. Maar we gebruiken ook procedurele verteltechnieken om de overtuigingen en motieven van de cultleiders te veranderen.

Terwijl je de wereld van Freedom Town in zich opneemt door de cultleiders over het PA-systeem te horen, brieven en documenten te lezen en met de paar vriendelijke mensen in de cultus te praten, moet je beslissen hoe gevaarlijk deze cultus is.

Maar welke versie van de cultus je ook tegenkomt, je moet uitkijken voor hun bewakers, omdat deze groep nooit indringers in hun stad tolereert. In mijn onderzoek naar real-world cult-groepen, was ik het meest gefascineerd hoe deze organisaties van buitenaf heel moeilijk te begrijpen kunnen zijn. Inderdaad, voor degenen in de groep zal het vaak helemaal geen sekte lijken.

Zelfs als een groep cult-achtige eigenschappen heeft, als de mensen daarin zichzelf of iemand anders geen pijn doen, is het hun recht om te leven zoals ze willen. Dus als iemand van buitenaf komt, hoe weet je dat? Door een herspeelbaar spel te maken met een verschuivend verhaal, kunnen we dit verhaal van alle kanten verkennen.

The Church in the Darkness

In onze lanceringstrailer hierboven krijg je hier enkele hints van – je kunt berichten in stokken op de grond vinden die het ene in de ene playthrough zeggen maar iets anders in de andere.

Een verwrongen metalen sculptuur kan de ene keer een vreemde eredienst bevatten, of een steniging in de andere keer. Misschien kom je tot snelle conclusies over welke groep beter is, maar de antwoorden zijn vaak ingewikkelder dan dat.

Het spel gaat ook over keuzes. Wat gebeurt er als je je neef Alex vindt? Misschien is het goed met hem, misschien wil hij vertrekken, of iets daar tussenin. Misschien kun je een personage krijgen om je te vertellen waar de leiders Isaac en Rebecca zijn, en je zou kunnen besluiten om hen te confronteren met wat je hebt gezien en geleerd.

Naast klassieke infiltratie-gameplay waarmee je dodelijk, niet-dodelijk of ergens daartussenin kunt spelen, kun je ook die belangrijke verhalende keuzes maken over wat je moet doen met Alex, Isaac en Rebecca. Alle keuzes die je tijdens de game maakt, worden in ons systeem ingevoerd om te bepalen hoe het verhaal gaat verlopen en er zijn veel eindes mogelijk. Om spelers te helpen de vele mogelijkheden te verkennen, hebben we een scherm ‘Endings’ ontworpen waarmee je kunt zien wat je tot nu toe hebt ontgrendeld.

The Church in the Darkness Endings

We willen je ook uitgedaagd houden terwijl je het spel meerdere keren speelt. Het moeilijkheidssysteem van de game biedt met elk niveau een aanzienlijk grotere uitdaging.

Wanneer je opnieuw speelt, kun je het op een moeilijkheidsgraad verhogen om het spel op een nog intensere manier te ervaren, waardoor je unieke badges op het eindscherm krijgt, waarmee je je algemene voortgang kunt volgen. En natuurlijk zijn er een aantal waardevolle trofeeën die verband houden met geavanceerde moeilijkheden, en niet te vergeten alles wat je moet doen om die kostbare platinatrofee te krijgen.

De kerk in de duisternis is al een aantal jaren een passieproject van mij. Met wat we doen met een experimenteel verhaal, ben ik benieuwd hoe spelers het ervaren, en een beetje nieuwsgierig om te zien of je erachter komt hoe het werkt onder de motorkap. In de jungle zijn er geen gemakkelijke antwoorden en ik wil horen wat jouw unieke verhaal voor jou betekent.

Delen aub.

Wat je misschien ook leuk vind ?

Geef een reactie